PsycoRed - Psiconautica y Reduccion de Daños - Psiconautica y Reducción de Daños

Tema: Psicodelicos no dañan la salud mental, la mejoran

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 15
    Un Viejo Conocido Avatar de Yyy

Psicodelicos no dañan la salud mental, la mejoran

Psychedelics like psilocybin mushrooms and LSD not only don’t cause mental health problems, they may actually improve mental health, say Norwegian researchers.

Those are the findings by neuroscience researchers at the Norwegian University of Science and Technology in Trondheim, who reported that LSD, psilocybin and mescaline not only don’t cause long-term mental health problems, but that in many cases the use of psychedelics is associated with a lower rate of mental health problems.

The study pulled data from the US National Survey on Drug Use and Health, observing 130,152 randomly-selected respondents from the adult population of the US. 13.4% of that group (21,967 individuals) reported lifetime use of psychedelics. Comparing this data to standardized screening measures for mental health, the researchers found that neither lifetime psychedelic use nor use of LSD in the past year were independent risk factors for mental health problems—and that, in fact, psychedelic users had lower rates of mental health issues.

(...)

The study also found absolutely no evidence that “flashbacks” afflict users of psychedelics, slaying another commonly-held superstition around psychedelic use.

(...)
    Fuente

El paper del articulo

Resumen: The classical serotonergic psychedelics LSD, psilocybin, mescaline are not known to cause brain damage and are regarded as non-addictive. Clinical studies do not suggest that psychedelics cause long-term mental health problems. Psychedelics have been used in the Americas for thousands of years. Over 30 million people currently living in the US have used LSD, psilocybin, or mescaline.
    Ah y para que no digan que soy em no me sale la palabra pero bueno, ya van a entender y es importante.

Limitations

This study had a retrospective, cross-sectional design, making it impossible to draw causal inferences. Many potentially important risk factors, such as family mental health history, were not available. Longitudinal data were not available on mental health or other factors before psychedelic use. We cannot exclude the possibility that use of psychedelics might have a negative effect on mental health for some individuals or groups, perhaps counterbalanced at a population level by a positive effect on mental health in others. We did not adjust for multiple comparisons, so some of the associations with weak statistical significance are likely due to chance. (,,,)
    Última edición por Yyy; 17/05/2014 a las 00:53
    "Lo que está lleno no puede ya recibir y desborda; lo que está vacío, aspira a los seres"

Un Viejo Conocido Avatar de Morfeo Conocido
    Cita Iniciado por Yyy Ver mensaje
    Fuente

El paper del articulo

Ah y para que no digan que soy em no me sale la palabra pero bueno, ya van a entender y es importante.
    Muy bueno el paper, me lo leí todo. De donde sacas estos papers?

Un Viejo Conocido Avatar de Yyy
    Cita Iniciado por Morfeo Ver mensaje
    Muy bueno el paper, me lo leí todo. De donde sacas estos papers?
    Este me lo facilito el articulo! Pense que no lo iba a encontrar

Generalmente los busco en scholar.google.com tipeando las palabras magicas
    "Lo que está lleno no puede ya recibir y desborda; lo que está vacío, aspira a los seres"

Señor Miembro Avatar de AgustinG95 Conocido
    Native Americans reported a high rate of lifetime psychedelic use (25%, weighted), with a high rate of lifetime peyote use (14%, weighted). However, less than 1% of lifetime psychedelic users and less than 3% of lifetime peyote users were Native Americans. Many Native Americans use peyote within legally-protected religious practice [24]. Excluding Native Americans changed the adjusted odds ratios on average less than 2%, and mescaline/peyote use was no longer statistically significantly associated with lower rate of the specific psychotic symptom “felt a force taking over your mind
    Se ve que el daño está más ligado a la cultura que a cualquier otra cosa. Estaría bueno que los estudios se basaran en casos específicos, en los que se relaciona el consumo de psicodelicos con la incidencia de trastornos mentales, como el caso de syd barrett por tirar uno famoso

Banned
    Cita Iniciado por AgustinG95 Ver mensaje
    Se ve que el daño está más ligado a la cultura que a cualquier otra cosa. Estaría bueno que los estudios se basaran en casos específicos, en los que se relaciona el consumo de psicodelicos con la incidencia de trastornos mentales, como el caso de syd barrett por tirar uno famoso
    Pero Syd tenía patologias esquizofrenicas

Cita Iniciado por maulsith Ver mensaje
    Pero Syd tenía patologias esquizofrenicas
    Claro pero todo el mundo lo relacionó directamente al consumo de lsd. Lo que planteo es investigar si estas drogas son o no disparadores directos de la enfermedad

Miembro Oficial Avatar de pharmakon Conocido
    Muy bueno.

La investigación fue llevada a cabo por los fundadores de la organización EmmaSofia. Teri Krebs y Pål-Ørjan Johansen. Buena gente.

Una sorprendente noticia de un medio de mi país que no suele publicar estas cosas y suele pecar de antidroga y moralista, más bien.

Las drogas psicodélicas, tan seguras como «cualquier actividad cotidiana» - ABC.es

Me gustaría destacar la carta de Teri para The Lancet

Protecting the human rights of people who use psychedelics - The Lancet Psychiatry

Un saludo a todos.

Claro pero todo el mundo lo relacionó directamente al consumo de lsd. Lo que planteo es investigar si estas drogas son o no disparadores directos de la enfermedad
    No está del todo clara esa relación...

"La mayoría dice que el abuso de LSD por parte de Barret fue el culpable o al menos ayudó a su enfermedad mental. Pero según el Dr Paolo Fusar-Poli la psicosis de Barret ya estaba en camino antes."

La enfermedad mental de Syd Barret, fundador de Pink Floyd - Psicologia en De psicologia

Un saludo, AgustinG95

Cierto, no es del todo clara la relación. Yo creo que todos en algún punto tenemos las bases para convertirnos en esquizófrenicos o enfermos mentales en general. O sea, es como una predisposición genética universal que se dispara por un factor ambiental. Una persona excesivamente racional puede chocar de lleno contra el "piso" de la irracionalidad que le ofrece una experiencia psicodélica, así lo veo yo

Cierto, no es del todo clara la relación. Yo creo que todos en algún punto tenemos las bases para convertirnos en esquizófrenicos o enfermos mentales en general. O sea, es como una predisposición genética universal que se dispara por un factor ambiental. Una persona excesivamente racional puede chocar de lleno contra el "piso" de la irracionalidad que le ofrece una experiencia psicodélica, así lo veo yo
    ¡Al pelo! Me gustaría compartir este estupendo texto de Charles Bukowski que probablemente más de uno conocía ya.

"It is not LSD that causes the bad trip - it was your mother, your President, the little girl next door, the icecream man with dirty hands, a course in algebra or Spanish superimposed, it was the stench of a crapper in 1926, it was a man with a nose too long when you were told long noses were ugly; it was laxative, it was the Abraham Lincoln Brigade, it was lemon drops, it was working in a factory for ten years and getting fired because you were five minutes late, it was that old bag who taught you American history in the 6th grade, it was your dog run over and nobody to properly draw you the map afterwards, it was a list 30 pages long and 3 miles tall.

A bad trip? This whole country, this whole world is on a bad trip, friend. Yet they’ll arrest you swallowing a tablet."

A bad trip

Etiquetas para este tema